Aydınlık

06 Ağustos 2012

Aydınlık. Doğuyor güneş bak uzaklarda sanki çok yakınmış gibi bana. Baphe, gelebildin mi sonunda? Dur dokunma, yanık içinde ellerim, acıyacağından değil, bulaşmasın kanatlarına çığlık kırıntılarım. Sadece gülmeyi hak ediyorsun, bir de doğmayı her sabah penceremden baş ucuma…

Kötülük yapmak istemedim hiçbir zaman. Hayat yön verdi sadece kararlarıma bazen. Çıkarmam gereken dersler vardı, ağlayıp kazanmam gereken güç, çoğu zaman yalnızlık… Tanrı gibi zaman, acı çektirdiği süre içinde yaptıklarına göre sonra veriyor mükafatını. 

Çıkardığınızı düşündüğünüz dersler yeni bir ders olabilir bazen. Bunu bilemezseniz anlayın ki çıkaramamışsınızdır. Nasıl  mı bileceğiz o zaman?  Tabii ki; hayat. Öyle bir şey çıkaracak ki karşınıza, şaşıracaksınız ve tebessümü eksik edemeden kapılacaksınız büyüsüne. “victory is mine (stewie griffin)” der gibi bir his olacak içinizde ve yaşadığınızı fark edeceksiniz. Dünyanın güzelliği kimi sevdiğinize göre görecelidir.

Biliyordum geleceğini. Bu sabah bir esti ki rüzgar ısındı içim iliklerime kadar, ardından soğuğu geliyordu ki atıldım ellerimle gitmesin diye. Kavuştu ellerim, koşturdum oradan oraya, hiç koştun mu sen hedefini bilmeden? Kıskandım tüm yaprakları acaba hangisini havalara uçuruyorsun diye, biliyordum geleceğini, gelmeyecek olsan ısıtmazdın içimi, vurur geçerdin… 

Sevin her zaman. Bu cümleden herkesi sevmeyi çıkarıyor her insan. Herkesi sevin, ama insan olarak sadece. İnsan sevgisi hep olsun içinizde. Lakin paylaşılmaz sevgi. Tamamını bir insana vermeyi tercih ediyorum ben. Çünkü eğer onu seviyorsan, her şeyi hak ediyordur. Böyle bir insanın sevgisini neden paylaşalım ki? Tüm sevgi, her şey ait olmalı ona. En mutlu o olmalı.

Simsiyahların içinden karbeyaz geldim sana. Geldin değil mi? yanlış görmüyorum ben. Yoksa tüm bu güzellikler bir yanıltısı mı acı çekişlerimin? Değil! Dizimdesin işte, kanatlarına çekilmiş yatıyorsun usulca. Okşadıkça kanatlarını yok oluyor çığlık kırıntıları, ah bir de baksa gözlerime, doğardım yeniden kim bilir. Yorgun gibisin, dinlen… Bir ömür vaktim var seni beklemek için. Hiç kıpırdama, uyu usulca. Baktıkça sana görüyorum her şeye değdiğini, her yalnız kaldığımda müzik olup geldiğini, hoş geldin, Masal gibi her şey. 

Aşk, sevgi, hayat, dünya… Herkesin ağzında değerini kaybetmiştir ki artık hiç kimse dünyadan ve hayattan memnun değil, aşkı bulamıyor ve sevgiye muhtaç. Aşkta şehvet vardır, fakat şehvet için aşk kullanılmamalıdır. Aşkın ve sevginin bulunamama nedeninin temeli budur. Hayatı sevmiyoruz, çünkü hiçbir zaman gerçekten yaşamak istemiyoruz. Hepimiz duymuşuzdur simit satarak holding kuranları. Üçü bir araya gelince de dünya sevilmez oluyor. Pes etmeyi seviyoruz sadece, hepsi bu. Sevmek, hayatı, insanı, kendini sevmek bir insana çok şey kazandırabilir.

Kapadın sanırım gözlerini dizlerime. Hak ediyorsun dinlenmeyi, sevilmeyi en başta. Saçlarını okşamaya kıyamıyor insan. Baphe, nasıl anlatsam, sen rüzgara sarılmak gibiydin, seni ararken karanlıkta, farklı rüzgarlar düşürdüler hep beni. Kalktım yine de, her yana uzattım ellerimi değsin diye sıcaklığın. Sen bir kuş gibi uçuyordun o sıralar, bense hayalini kuruyordum yere inip yanıma konacağın. Büyülüydü çünkü kanatların, bir hayat gizliydi onlarda, kaçıp gidiş bu dünyadan, Masal gibi…

Dokunmaya kıyamıyorsunuz bazen, kimse görmesin diye içine sokasınız gelecek kadar kıskanıyorsunuz. Her saniye yanınızda olsun, sözünüzden çıkmasın istiyorsunuz.

En son bir gün, değdin parmağımın ucuna, uçuştu kalbim, uzandım ki düştüm yere… Islanmıştı ağzım, başım ağrıyordu, gitmemişti parmağımdan sıcaklığın. Her seferinde pes etmemek için buluyordum bir şeyler. Sevmek istiyordum seni karanlığın içinde. Üşürdüm hep, soğuk rüzgarlar vurup geçerdi, ellerim yara bere içindeydi, tek çekilir yanı sendin karanlığın, beklemek güzeldi seni. Aydınlık şimdi her yer, yanımdasın işte, ama ben karanlığı istiyorum artık, kanatlarının altında hiç çıkmadan… 

müzik: http://www.youtube.com/watch?v=q3YSIXX53EA&feature=related

eleştir

