Bullet for My Valentine – Waking The Demon Çevirisi

20 Ocak 2013

Türkçe şarkıların sözleri bile tam anlaşılamazken bir İngilizce metal parçayı Türkçe’de anlamlandırmak gerçekten zor. Hele ki konu metal müzikse şarkının İngilizce kalması bazı metinler için daha sağlıklı olabiliyor. Ama bu şarkının hiçbir çevirisinin olmaması üzerine, akıllarda bir şeyler oluşturmak amacıyla böyle bir şey çıkarttım ortaya;

Şarkının İngilizce Metni;

Helpless,
My eyes are bleeding from the fear that’s inside,
You sealed your demise when you took what was mine,
Don’t try to stop me from avenging this world,
No voice to be heard

[Chorus]
Waking The Demon,
Where’d ya run to?
Walking in shadows,
Watch the blood flow,
There’s not much longer, so don’t try and fight,
Your bodies weakening, Walk to the light,
Those painful times so alone so ashamed,
I’m not coming back there’s nothing to gain

[Verse 2]
Caution,
There’s just no limits to the boundaries you push
I warned you but still you just f**k with my mind,
There’s no escape from this rage that I feel,
Nothing is real,

[Chorus]
Waking The Demon,
Where’d ya run to?
Walking in shadows,
Watch the blood flow,
There’s not much longer, so don’t try and fight,
Your bodies weakening, Walk to the light,
Those painful times so alone so ashamed,
I’m not coming back there’s nothing to gain

[Breakdown X2]
Breathe for me
Don’t wake me from this slumber.
Stay With me
Possession taking over

[Solo Lead-in]
Whoa!
Tread!

[Breakdown X2]
Breathe for me
Don’t wake me from this slumber.
Stay With me
Possession taking over

[Outro]
Waking The Demon!

——————————————————

Türkçe Çevirisi

Çaresiz,
Gözlerim korku içinde kanıyor.
Sen benim olanı aldığında ölümünü imzaladın
Bu dünyadan intikam alırken beni durdurmayı deneme.
Duyulabilecek hiç ses yok.

[nakarat]
Şeytanı bekliyorum
Nereye kaçacaktın?
Gölgelerde yürüyorum.
Kanın akışkanlığını izle.
Yeterince uzun değil, bu yüzden kavga etmeyi deneme.
Vücudun zayıflıyor, ışığa doğru yürü.
Bunlar acılı zamanlar, çok yalnız olduğum, utandığım
Geri dönmeyeceğim, kazanılacak bir şey yok.

[ikinci bölüm]
Dikkat!
Koyduğun sınırlara hiç bir limit yok.
Seni uyarmıştım ama hala beynimle düzüşüyordun
Öfkemden hiçbir kaçış yok.
Hiçbir şey gerçek değil.

[nakarat]
Şeytanı bekliyorum
Nereye kaçacaktın?
Gölgelerde yürüyorum.
Kanın akışkanlığını izle.
Yeterince uzun değil, bu yüzden kavga etmeyi deneme.
Vücudun zayıflıyor, ışığa doğru yürü.
Bunlar acılı zamanlar, çok yalnız olduğum, utandığım
Geri dönmeyeceğim, kazanılacak bir şey yok.
Benim için nefes al
Beni bu uykudan uyandırma
Benimle kal
Cinnet her şeyi ele geçiriyor

Dur!
Yürü!
Benim için nefes al
Beni bu uykudan uyandırma
Benimle kal
Cinnet her şeyi ele geçiriyor

[çıkış]
Şeytanı bekliyorum

Çeviri akademik yapılmadıkça metnin edebi değerini yok ediyor. Bunun farkındayım. Ama bu çeviriyi okuyup şarkıyı tekrar dinleyince bazı şeylerin daha çok yerine oturacağına inanıyorum. İyi dinlemeler…

Yardımları için Tansu Topçu’ya teşekkürler. 

Bir Yanıt to “Bullet for My Valentine – Waking The Demon Çevirisi”

  1. kovaakif11 said

    Bunu merak ediyordum teşekkürler

eleştir

