ud taksimi

20 Nisan 2014

şimdi
tumturaklı sözler söyleyeceğim
birbirini geçmeye çalışan sözler
sana doğru
çünkü içimde bir at
-beyaz-
nefessizce koşuyor dağların tepesine
gözlerine doğru
misal o dağlara değince içimde
yüksekliğince bir çukur açılıyor
içi ateş dolu
ne açlık ne acı
ne de uyku hissediyor
bizatihi ölümü duyuyorum
göğüs kafesimde
o at şaha kalkıp
inlete inlete topraklarımı
koşuyor bir diğer bacağıyla yarış halinde
alevlere doğru

ellerin bir bulut gibi
değince sırılsıklam oluyor
ve bir göle dönüşüyor
tüm o alevler
at boğuluyor içinde nefessizce
ölmeyecek bir biçimde

sen
kapatıp açınca gözlerini misal
kalbim bir kez daha atıyor
ama o an
daha sert, bir at işte
ah o at
kalbime bir çifte atıyor ki
atıyor işte kalbim
atıyor ah!
hissediyorum yaşadığımı
atın tüm kaslarıyla içimde
gönlün bir ud ve ben
tellerde ölene dek çırpınacak
bir balık gibi hissediyorum
hissediyorum bir ud ve ben
ölene bir balık çırpınacak
tellerde gibi hissediyorum
bir at
çıldıracak tellerde
vecd u istiğrak halinde
ve ben
ölmeyeceğim
ölümün en güzel melodisini
çalacağım yaşayarak
ah o at!
şimdi bak gözlerime!
ferşat ö.

eleştir

