sıcak bir ev: erdemliler dayanışması

18 Ekim 2015

dünya dönmeye devam ediyor. çünkü insanlar da ona hükmetmeye çalışsa da, orada sadece allah’ın sözü geçiyor. güneş her gün doğuyor, dünya döndükçe havalar soğuyor, kar yağıyor… fakat insanın doğadan tasarrufu konusunda işler iç açıcı değil. zira, doğanın eşsiz döngüsünü işleten allah’ın toplum için verdiği kaidelere uzak durmayı seçiyoruz çeşitli nedenlerle…

biz, kaideleriyle ve örnekleriyle islam’ın(barışın) ne demek olduğunu görmüş insanlarız. peygamberimiz “komşusu açken tok yatan bizden değildir” diyerek imanı toplumsal ilişkilerimize dayandırmıştır.  yani, dinin toplumsal ayağı olmadan peygamberin yoluna giremiyoruz. zira islam, selamet, yani barış bireysel değil, toplumsal bir şeydir. bir kişinin olduğu yerde barış olmaz.

tarihsel süreçlerden ziyade, ince nüktelerle günümüzdeki bir oluşuma dikkat çekmek istiyorum: erdemliler dayanışması…

hılful fudul’u andıran bu oluşum, sizin benim gibi insanların çabasıyla, sokakta yaşayan insanları tekrar topluma kazandırmak için kuruldu. dünya çapında, arkasında takım elbiselilerin olduğu bir oluşum değil. facebook’ta, sokakta, kafelerde görebileceğiniz insanların emeğinin sonucunda oluştu. bunu söylememin sebebi, dünya çapında büyük kuruluşlara verdiğiniz paranın efsanevi büyük bir döngüye girip nereye gittiğinden, nasıl kullanıldığından adam akıllı haberimizin olamayışına bir tepkidir. erdemliler dayanışması, bireylerin kendi inşa ettiği bir oluşumdur.

üsküdar’da erkan alaca tarafından kurulan bu dayanışma için insanlar seferber oldu. kimi boyayı, kimi tesisat işini, kimi dolapları, kimi yatakları üstlendi. kimi de para yardımında bulundu. böylece sokaktaki insanlar için küçük de olsa yaşanabilir bir ortam oluştu. burada evsizler kendilerini gerçekleştirebilmek için imkan bulacak ve kendi yaşamlarını inşa edebilecekler. oluşturulan bu ekonomik, sanatsal, felsefi dayanışma  ortamı insanların kardeşleşmesi, birbirine hakkı tavsiye etmesi(asr/3) için bu şartlar altında mükemmel bir ortam. bu noktada, niyeti ve emeği için erkan alaca abime teşekkürlerimi sunuyorum.

bu yazıyı yazarken düzensizliğin, gereksiz alışkanlıkların ve amaçsız mekanların dünyasında kardeşlerime tutunacak bir dal göstermektir. bu noktada konferans ve kitap önerilerinde de bulunmaya çalışıyorum. sokakta yaşayan insanların çektiği sıkıntıyı anlatmaya lüzum görmüyorum. hepimiz az çok sokakta nelerin olduğunu biliyoruz. sokakta yaşamak zorunda olan insanların da neler çektiğini böylece az çok tahmin edebiliyoruz. ben sadece size sokaktaki insanlara yardım etmeye çalışan, güvenilir oluşumu tanıtmayı çalışıyorum. konuşacak, ikna olunacak çok bir mevzu olmadığı için yazımı kısa tutuyorum.

dünyanın bir ucundan tutmak isteyen kardeşlerimi erdemliler dayanışması’na davet ediyorum. ben i5 işlemci bilgisayarımda bu yazıyı yazarken, sizler iphone telefonlarınızda bu yazıyı okurken onlarla empati kurmak elbette ki pek mümkün değil. onların ne yaşadığını, ne çektiğini anlayamayabiliriz. bunun için, gidip doğrudan şahitlik etmeniz için bu yazıyı yazıyorum. erdemliler dayanışması’na giderek bir işin ucundan tutabilir, en azından oradaki insanlara gönül desteğinizi sunabilirsiniz. böylece doğada allah’ın eylemleri nasıl kaosu değil de kosmosu, karışıklığı değil de ahengi getiriyorsa, insanlar da ahenk içinde, bakınca huzur yayacak bir şekilde yaşayacaklardır. benim tek isteğim bu ahengin bir parçası olmanız.

ayrıca, istanbul’da olmayan arkadaşlarımız erkan alaca’ya veya erdemliler dayanışması’na ulaşarak yardımda, gönül desteğinde bulunabilirler. istanbul’daki arkadaşlarımız da doğrudan şahitlik edebilirler. erdemliler dayanışması’nda şahitlik ettiğim bir güzel konu daha var: bimcard. tüm yardım kuruluşları doğrudan para alıyorlarken, erdemliler dayanışması’na bimcard hediye edebilirsiniz. bimcard bim’lerde satılan ve sadece bim’den alışveriş yapmamızı sağlayan bir karttır. şayet bimcard hediye ederseniz, bunu alanlar yalnızca bim’den alışveriş yapabilir. bu da paranın daha güvenli bir şekilde harcanmasını sağlayabilir. bu güzel yolu keşfettikleri için de erdemliler dayanışması gönüllülerine teşekkür ediyorum..

yardımlarınızı, dualarınızı, şahitliğinizi eksik etmeyin.

allah tüm yardım severlerden razı olsun.

            adres

           zeynep kamil büyük selim paşa cad. no:35 üsküdar/istanbul

harita

haritada görmek için tıklayınız

erkan alaca

https://www.facebook.com/asudeerkan

erdemliler dayanışması

erdemliler dayanışması facebook sayfası

ferşad ö.

eleştir

