duvara, havaya ve denize sitem

30 Ekim 2015

gece yarısını geçtim yine. einaudi’ye ayarladım playlisti. şuan hangi eserde bilmiyorum. çalsın, bir şeyler var olsun yeter.

sigarayı sanırım 1.5 pakete çıkardım. karton karton aldığım için ne kadar içtiğimi kestiremiyorum. deli gibi uyumak istiyorum. ayaklarım üşüyor. uyuyamıyorum…

sabahları bir güç havaya atıyor beni. yalnızlığın karakteri olmuş yatağım beni yere atıyor. “koş, acı çek, yaşa, anlat, bağır, kavga et, haykır, çalış, düş, daha çok düş, inadına kalk, anlat, anlat ve anlat”

yürürken duvar diplerini tercih ediyorum itilip kakılmış ruh halimden mütevellit..

duvarlarla konuşuyorum. “duvar” diyorum, “abi senin aranda neden çimento yok. vursam yıkılacaksın” diyorum. “taşsın, sağlamsın, eyvallah ama çimento yoksa beş para etmezsin” diyorum. duvar taşlığın kibrine bürünmüş, beni çok bilmekle suçluyor.

rüzgar esiyor, duvar yıkıldı yıkılacak. leş gibi bir koku…

“hava, eyvallah en önemli ihtiyaçsın, ama biraz güzel koksan be artık” diyorum. hava, ona ihtiyacımız oluşunun kibrine bürünmüş, “çok konuşma” diyor.

denize gidiyorum sakinleştirsin beni diye. üstünde ölü balıklar.. “deniz” diyorum, “tamam eyvallah gemileri kaldırıyorsun da, şu balıklara zulmetme. çok pissin şuan” diyorum, “o kadar gemi kaldırdık, hainlik etme” diyor.

neredeyse 2 yıl oldu. allah’ın derdi neymiş dedim. kalktım bira sofrasından, çıktım sokağa. mükemmel bir derdi varmış, dertlendim. eminim ki allah da dertlidir, duygulardan sanırım münezzeh olsa da. 7 milyar insan varken yalnız uyuyan, dünya dolusu yiyecek varken asla doymayan, hayvanları katletmek için makineler icat eden, boklu kıçını daha iyi göstermek için daha da dar giyen, kainatı kendi egosuyla yaratmışçasına karısına sanayi devrimi bakış açısıyla yaklaşan insanlar..

olsun;
yaşamak bizimçün dokunaklı bir şarkı değil ki…

 

ferşat ö.

eleştir

